söndag 5 juli 2009

Gårdagens fönster ...



På väg hem igen .., från den där helt ljuvliga semestern som blev till allt som jag drömt och hoppats på och mer därtill .., stannar vi till i Norrköping.

Norrköping är en vit fläck på min karta och ååå, så vackert där är!

Tanken är att vi ska besöka Arbetets Museum och dit är det lätt att hitta .., det ligger vackert vid vattnet och där är gamla tegelhus som en gång varit fabriker.

Hur många fönster som helst speglar sig i vattnet!

En avdelning visar den suveräne tecknaren EWK:s bilder .., där blir pv varandes hur länge som helst, medan jag själv inte uthärdar värmen, utan går ut och sätter mig i skuggan och skriver vykort till bettankax.

Avslutningsvis tittar vi in i Stadsmuseet där detta pågår och tala om igenkänning!

All entré är gratis och det tycker jag hedrar Norrköpings beslutsfattare!

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

En himla osis att vi inte var hemma... vi bor ju bara 15 min från Nrkpg.

Men nu är vi hemma.... :)

Elisabet. sa...

Bloggblad: haha .., det är jag med .-)

Men det kommer fler resor.

Nu pratar vi om ...

1. Grekland - restresa

2. Skottland

3. Norge!

Någon gång i september .., om jag får fritt.

Elisabet. sa...

Bloggblad igen: ja, där är ju inte du .. men jag menar, det kommer fler resor norröver, om inte annat till Sthlm.

Norrköping var en sååå positiv överraskning för mig.

Gud, vad grannen spelar!!

Bloggblad sa...

Men först kanske vi hinner ses i Skåne? Första veckan i augusti finns vi där i trakten, men jag mailar, vill inte skriva på bloggen om att huset kommer att vara tomt då.

Petra sa...

Nämen, har du varit här och hälsat på? :-) (Jo, jag sitter här och försöker hinna läsa i kapp lite.)