fredag 10 juli 2009

Kväller ...


Nej, bild och text hänger inte ihop.
Men det behöver dom ju inte heller göra.
Det var i Rögla hos Hasse och Tina som den lilla katten tittade ut genom hålet i väggen.
Det var då det.
Nu är Hasse och Tina skilda och själv har jag seglat ensam sedan 2003.
Mer eller mindre.
Mest mindre.

Friidrott på tv ....., räkskal på en tallrik.

Bilar som kör förbi.

Tangentknatter.

Och levande ljus och telefonprat.

Bloggvännerna förgyller ens tillvaro.

På söndageftermiddag kommer den här madamen på besök .., då blir det middag nere på Marinan eller kanske på Fritidsbaren och säkerligen massor av prat.

Två dagar senare anländer den såå rara Bente fra Norge, tillsammans med sin son.

Det är bara att hoppas att vädret står sig .., att det inte blir hällregn och elände.

Tänk, att få visa Österlen!

Baskemölla, Kivik, Skillinge .., och picknick i Sandhammaren!

Och imorgon kommer yngsta dottern med man och lilla Nelly!

Och har man tur, dyker Jämtlands-Gunnar upp vad det lider.

Eller ner.

Lite guldstjärneglitter i juli månad.

Så blir det.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh så mysigt. Ge Kerstin en kram från mig! :-)

Så fin kattbild! Ser ut som den skulle vara hämtad ur en kattalmanacka så fin är den.

Gerd sa...

Idag har jag förlorat en vän och granne. Vi har varit grannar i nästan 18 år. Idag dog hon efter att ha varit sjuk i flera år, kroppen tynade bort och orkade inte mer. Det känns tomt nu, även om vi inte träffades så ofta när hon levde, men vi ställde alltid uppför varandra när det behövdes.

En av mina arbetskamrater på mitt jobb i Boliden ska sluta där efter 29 år på samma arbetsplats. Vi har jobbat tillsammans i 2 år, och haft jättetrevligt alla dagar jag har varit där. Jag är glad för hennes skull, att ha fått ett sånt gyllene tillfälle att byta jobb, men nog ska det bli tomt efter henne också!

En lite tung dag i dag,men det finns dom som har det värre.
Hoppas du får trevligt med alla som ska komma till dig i sommar ! Sköt om dig och de dina!
Kram, Gerd

christel sa...

Och nere i Tyge- och Backåkrastranden står vi och har det gott. Tyvärr har vi troligtvis mycket lite att bjuda på men men..man vet aldrig

Elisabet. sa...

londongirl: det lovar jag att göra! Hon är en glad skit, som min mamma skulle ha uttryckt det med ett leende .-)

Gerd: jag minns när Gerda Lundgren slutade på Nilahallen i Malå .., och Lena Mattsson .,. dom jag hade trivts så himla bra att jobba med .., å, det blev liksom inte detsamma sen. Det betyder mycket att man har arbetskamrater som man går bra ihop med. Oerhört mycket!

Christel: ,-)
Bor ni där?

pralinen sa...

Titta in på Östangård om ni åker till Skillinge, en fantastisk oas med café, liten butik och B&B om man så önskar...