tisdag 7 juli 2009

Så här är det.

Min mobil har fått spader och hjärter och allt på en gång och när jag har laddat den och ska till att kolla om där är några trevliga meddelanden .., så där som ..."å, vad jag saknar dig! hur ska man stå ut i en segelbåt i fyra veckor utan en sån trevlig människa intill sig!?", då får jag hela tiden upp en liten ruta där det står "telefonlås" och så ska jag slå en kod.

Det är bara det att ingen av dom koderna som jag har uppskrivna till den telefonen fungerar.

Då beslutar jag mig för att kontakta www.telenor.se och höra om dom kan hjälpa mig.

På Telenors hemsida arbetar "Emma", en konstgjord människa förstås och jag har ingen större lust att prata med den sortens Emmor och för att då kunna kolla min egen sida, så måste jag skriva in ett lösenord och det lösenordet har jag glömt bort vad det är, men Telenor är vänliga förstås och meddelar att dom kan skicka lösenordet till min mobiltelefon.

Men den kommer jag ju inte åt!

Jag kommer ju inte in i den!

Det är är väl det som kallas för Moment 22.

11 kommentarer:

Bert sa...

Varför råkar alltid kvinnor ut för sån't?


Sign: Anonym

Anonym sa...

Jäklars

Elisabet. sa...

Bert: haha! Ja, när jag någon gång har ringt Comhem eller nåt sånt .., så säger alltid människan i andra änden ..."men det har jag ALDRIG hört talas om förut ...!"

Men nu har dom ,-)

Anonym: ja, det kan man säga.

jerjo2 sa...

Om det är en Nokia, prova 12345!

Om det är ett annat fabrikat - kolla manualen.

Linda sa...

Haha, du är helt otrolig!!

S o F sa...

Hallå!

Har du testat grundinställningen som brukar vara fyra nollor - 0000

Undrar jag (egentligen maken) ;).

Elisabet. sa...

Till er alla: det är en Samsung.

S o F: jag ska kolla ,-)

Hedgren sa...

Ett äkta Moment 22 på min ära!

Gerd sa...

Telenor!!! Byt till telia eller Hlebop, då har du även täckning i hela Sverige.......

Elisabet. sa...

Hedgren: absolut, men nu satte jag i sim-kortet i min gamla telefon och där fungerar det bra, då trodde Telenormannen att det är själva telefonen som fått spatt, inte bara jag ..-))

Gerd: aldrig mera Telenor!

Turtlan sa...

Skönt att man har Telia då ;-))

M har Telenor... han möffar över det titt som tätt...