torsdag 10 december 2009

Dagens fönster ...



Sommar och semester.

Nu har vi kommit till Jämtland, till lilla Kvarnsjöns camping och jag har lyckats övertala pensionatsvärden att vi kan hyra den där stugan som ligger alldeles i slutet av backen - eller i början - hur man nu ser det .., och han ler och säger att okej då.

Och vi packar upp och utbrister ..."men åååå, så vackert här är!"

Senare på kvällen ska jag sitta ute på den pyttiga verandan och blicka ut över ett landskap som är så vilsamt, så där så att själen bara kurar ihop sig likt en trött hundvalp.

Alldeles helt underbart är det.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Och sen kom ni åkande till ett litet torp i skogsbrynet på Rödön :)

Elisabet. sa...

Eva: ja, men tänk vilken drömsemester det ändå blev! Igår när jag letade bilder av pv:s mamma, hittade jag en från Rödön också .. med hästarna i hagen ..-)

Vilken glädje!

Evas blogg sa...

Ja tänk så mysigt det var att ha er där! Tänker ibland på den där morgonen, då PV satt på bron till lillstugan och sjöng och spelade gitarr. Du bloggade och jag donade i köket. En sådan frid.