tisdag 8 december 2009

Insikt nr 174 ...


Om man ringer till ett mig närliggande sjukhus i Skåne .., och då inte kommer fram på en gång, utan möts av en telefonsvararröst, då blir man lätt deprimerad.

Kvinnan som har talat in meddelandet låter ungefär som vore hon anställd av en tortyrfirma.

Är man inte sjuk när man ringer, så blir man i alla fall deprimerad så snart man lagt på luren.

Men det finns undantag i vår värld.

Svenska Spel på Gotland, där huserar världens underbaraste telefonmänniskor!

Alltid lika vänliga!!

Och åtminstone bloggmadamen .., blir överlycklig när hon möts av en telefonsvararröst som låter helt bedårande .., vänlig och rar och go!

Om ni ringer 0771 - 91 00 04 så kan ni lyssna på rösten.

(Och nä, ni behöver inte googla .., numret går till Radiotjänst i Kiruna, men lyssna gärna!)

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Försäkringskassan i Umeå hade en rabiat röst i telefonsvararen där man sjukanmälde sig på icke-kontorstid.

Hade man inte feber och vingel i kroppen innan så fick man det då.

På "övriga upplysningar" brukade jag upprepa att de gärna fick byta ut rösten.

F ö läste jag i ett blad som tillsänds alla som varit på Gotland att där finns ett företag med en kvinna som spelar in alla möjliga telefonsvararmeddelanden. Antagligen är det hon som svarar hos Svenska spel kan jag tro. Eller någon av hennes anställda.

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, men det betyder så oerhört mycket det där! Hos Länsstyrelsen i Umeå satt en gång en kvinna som lät som Hitlers sändebud. Till slut, när hon fräst av mig tillräckligt många gånger, bad jag henne att fundera på att söka nytt jobb. Det var första gången i mitt liv som jag tog mig ton mot en främmande människa, men hon lyckades reta livet ur mig .-)