fredag 11 december 2009

Fredag .....

Med posten kommer två köpefilmer, varav en är till mig själv.

Den ska vi se i helgen .., ja, jag har sett den säkert tio gånger, men inte pv.



För honom är det debut.

Ytterligare två filmer beställdes idag.

Som en kulturbärar-mormor vill jag att Emil och Emma ska få filmer som .., ja, såna som jag själv har tyckt så myckt om.

Mitt liv som hund .., Barntjuven (var för svår ...) och Barnen från Frostmofjället.

Den sist nämnda visade sig vara ruskigt spännande även för hårdhudade stockholmsbarn.

Och nu två till .., dom ska vi se när mormor och plastmorfar kommer upp och hälsar på efter nyår, är det tänkt.

Ikväll blir det På Spåret och sedan Skavlan.

Vilken härlig kväll!

5 kommentarer:

Cecilia N sa...

Härlig kväll, PV!

Jag har åtminstone sett den en gång, men jag kan förstå att den gått på replay hos Elisabet.

Elisabet. sa...

cecilia n: det får bli ikväll .., vi var för trötta efter Skavlan igår. Eller JAG var för trött. Jag stööööp i säng .-)

Mian sa...

Jag har inte sett denna film ännu, blev förstått att den är bra. Den får bli nästa film vi ser.

Mian sa...

Hej igen
Jag och Jan fick tummen ur och tittade på Livet från den ljusa sidan i går kväll - vi gillade den skarpt.
(Att den bara kostade ynka 10 kronor att hyra (VHS) gjorde ju inte ont det heller.)

Anonym sa...

Mian var det i stockholm hyrde vhs filmen? om var i stockholm vart?