måndag 28 december 2009

Helt obegripligt ...


Ni vet linnegardinerna som jag har pratat och skrivit om så mycket ..?

Dom som skulle upp här i det som kanske kan kallas för "matrummet".

Två längder är uppe.

Men två är försvunna.

Borta.

Helt borta.

Så nu sitter jag här vid bordet och har blommiga gardiner med "omtag" till höger om mig .,. och bakom ryggen hänger mina linnegardiner.

Samma rum.
Två fönster.
Men olika gardiner.

Synd att inte Saida - sierskan - är i livet.

Säger jag.

Deppigt.

8 kommentarer:

Anitha sa...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article318475.ab
;-)

Elisabet. sa...

Tack Anitha! Det vete sjutton om jag inte ska kontakta henne? Vi har letat precis ÖVERALLT ....!

pralinen sa...

blommigt med omtag, nej... om inte sierskan fixar det så prova hemtex...

Tankevågor sa...

Alltså hur kan det bara försvinna så där??
Så där är det för mig också ibland.

Har du inte vikit ihop dem och lagt dem i någon kasse? In i något skåp?

Man får liksom backa i tankarna vad man gjorde när man höll i dem senast. Men allt det där har ni förstås redan gjort.

Ingela sa...

Kommer du ihåg hur det gick för mej när jag skulle sätta upp julgardinerna i fjol?

Ingela sa...

Om man ska vara allvarlig så önskar man verkligen att det funnits såna där fjärrskåderskor på riktigt ...

http://norran.se/nyheter/mala/article378282.ece

Cicki sa...

Förmodligen har du lagt dem på något ställe där du absolut skulle komma ihåg vart du lagt dem.....:-) Har du packat upp alla flyttlådor eller finns det något kvar i gamla hemmet?

Kom du ihåg när jag hittade mattor och halskragen i ett överskåp för inte så länge sedan. De hade legat där i tre år utan att säga något....:-)

Mildamakter sa...

*skrattar högt*...efter vår första jul som gifta så var våra köksgardiner puts väck när julgardinerna hade tagits ner och de vanliga gardinerna skulle upp igen.
Vi vände upp och ner på lägenheten (flera gånger t o m) men hittade inte gardinerna så vi fick köpa nya.
Gardinskrällena dök aldrig upp, och det är snart 30 år och ett par flyttar sen, så nu har jag avskrivit dem för gott...:o)