måndag 28 december 2009

Så där värst överförtjust ...


Lilla lägenheten i Ystad.
Väggen är vitmålad.
Just det.


... är nog inte pensionatsvärden i att hallväggen ska målas vit.

På vävtapet.

"Ja, men tänk hemma hos mig i Ystad .., inte är det så tokigt inte ...?" säger jag.

"Och tänk så fint det blir med alla fototavlorna till .., jag lovar dig!" fortsätter jag.

I tvättstugan står nu två burkar vit färg.

Och en rulle vävtapet.

Det är väl det här som kallas för ..., tja, kompromiss, kanske.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag håller helt med om att vanliga vardagar är underskattade. Finns väl inget ljuvligare än att få läsa dagstidningen till frukost... jo - att samtidigt vara ledig hela dagen...

Jag äääääälskar lov.

Elisabet. sa...

Ja, jag hade nog gärna varit hemmafröken. Inte för fem öre har jag bekymmer med att fördriva tiden .., tvärtom.

Att stiga upp när man har lust .., göra sig frukost .., och just som du säger .., bläddra i tidningen .., ta den tid som behövs .., åååå, alla människor skulle få uppleva ynnesten att vara få ett nytt knä och bli sjukskriven i 3 månader, även om man har ont och det är bökigt.

Ellis - Fan av Vit Färg sa...

Pv, det kommer att bli sååååå fint! Och ljust!

Ruta Ett sa...

Kanske kallas det övertalning???

Evas blogg sa...

Fler vita väggar åt folket!!

mossfolk sa...

Jag kikar runt i vårt väldigt vita kök och tycker inte alls att det är så tokigt. Tvärtom gör färgen att det känns ljust och mycket rymligare än det är!

qi sa...

Vita väggar är en vila för själen... Jag har nästan bara vita väggar här hemma, det är det absolut bästa man kan ha om man vill att den konst man eventuellt har ska synas och komma till sin rätt. Ett vitt rum känns större och luftigare. Lättare att andas i. Om man älskar färger så kommer alla färger till sin rätt i ett vitt rum genom möbler och textilier. Och så kan man skifta färgpalett enklare om man tröttnar, en annan pläd, andra gardiner osv...

Måla på Elisabet, han kommer att bli nöjd när han ser resultatet!

Elisabet. sa...

ellis: ja, du vet ju att jag tycker om vita väggar .. nog kan jag tänka mig att ha andra färger också, men om man är osäker när det gäller färgkänsla, så tycker jag att det förenklar mycket med vitt.

Ruta Ett: (härligt namn .-): ja, det kan man också kalla det .-)

Eva: haha ! Absolut!

Mossfolk: se där! Jag håller med!

qi: precis så ser jag det .., alla bilderna blir ju så mycket finare mot en lugn och ljus bakgrund .., och även små pjuttakvareller gjorda av barnbarnen .., ååå, det blir så fint!