tisdag 29 december 2009

Och ...



... så vaknar man till en vit värld.

Sigge Nilsson leker ute på altanen .., pElle tar det lugnt .., pv läser Dagens Industri och våndas inför eventuellt bilköp ...."jamen, man kanske skulle kunna reparera den ...?"

Det kallas för Separationsångest.

I träden sitter hungriga koltrastar och jag ska strax gå ut och fylla på fröautomaten och hänga upp talgbollar .., till trastarna får det bli skruttäpplen.

Ungefär så ser livet ut i ett gult hus i landet Halland en alldeles vanlig dag i slutet av december år 2009.

8 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Jag som tänkte skryta om Toyotan att den går i alla väder - men, men...
I morse när jag skulle iväg på jobbet ville den inte vara med på detta.
Visserligen var det 28 grader kallt
och som kallast i natt var det 33 grader. Så det blev en extra ledig dag i dag - tack Toyota för de :-)

Elisabet. sa...

Gunnar: hahha ..,. vilken lycka .-)

Nåja, här blir det nog inga trettiotre minusgrader och då har nog fler bilar än Toyota svårt att gå igång.

Pv har just åkt in till stan för att eventuellt byta .., men åååå, vad det känns motigt för honom.

Anonym sa...

Det låter som en väldigt trevlig böran på en tisdag i slutet av december!

Tankevågor sa...

Vad du är snäll som tänker på fåglarna! Här får de också talgbollar och nötpåsar ute på takterrassen.
....och så lägger jag ut äpplen till koltrasten på bordet. Jag gör som min pappa lärde mig när jag var liten...jag skär lite skåror i äpplet så att det blir lättare att picka i det när det fryser.

Bilköp är verkligen förknippat med våndor tycker jag. Köper gladeligen en ny båt men bil....suck!

Torun sa...

Vilken härlig morgon du verkar ha. Avundas dig liite - speciellt att ni har snö. Här är allt borta nu, men det ser faktiskt lite vårlikt ut här i Lund.

Ellis sa...

Jag förstår inte alls den där bilköparvåndan. En vettig bil måste man ju ha, en man kan lita på.

Och förlåt nu, käre Pv, men... den bilen... den har gjort sitt.

Anonym sa...

Det där, Ellis, det har jag inte läst....

Hrrrrm

Turtlan sa...

En Toyota blir min röst! Utan tvekan!

Har en sådan sedan 5½ år som jag då köpte helt ny.

Förutom vanlig årsservice på bilen så har jag fått "kostat" på följande: En (1 st! ) glödlampa, fyllt på spolarvätska efter förbrukning och bytt torkarblad några ggr sen dess.
INGET annat har gått sönder eller har behövts kostas på och den går som en pärla utan minsta klagomål på besiktningen.

Går så fint så :-))

Fast här har jag ju aldrig haft -28 C som hos Gunnar så kan inte uttala mig om hur den skulle må då.

Nya bilar är ju mer miljövänligare också.....
Å drar mindre med bensin....

Hälsningar från ToyotaTurtlan