tisdag 29 december 2009

Meddelande ....


Nu dricker vi kaffe och äter skinkmacka, medan herr pv försöker smälta detta att han har köpt sig en aningen modernare bil.

Den förra, Volvon, var visserligen endast 22 år ung och hade gått 57 000 mil .., men nu var det nock.

Vad han kommer att köra för bil i morgon, efter klockan nio noll-noll-pip?

En Saab 9.5.

Årsmodell: 2001 .., har avverkat 13 500 mil.

Å, nu blir det ännu roligare att åka upp till Stockholm på söndag!

Jag tror att jag tar mig lite påtår.

Faktiskt.

18 kommentarer:

Linda sa...

HURRA HURRA HURRA!!!
Och grattis till ännu en tillökning :)

Mian sa...

Trevligt!
hälsar en som äger gamla Bettan: SAAB 99 GL -84. Exakt 100 hästkrafter. Kommer nästan upp i 110 km/h om jag pressar henne ordentligt :)
Vad kostar bilen då? får man vara så fräck och fråga det...(snart är det dags att byta även för min del)

-B- sa...

Grattis till PV.
Men....är Saab en mijøvennlig bil ????

Evas blogg sa...

GRATTIS!!!!!

Mian sa...

Tillägg: Jag skäms lite. Min bil är definitivt inte miljövänlig, den har ingen katalysator. Men jag kör så oerhört få mil per år. Inom stan så cyklar och promenerar jag, även till affären, och till jobbet åker jag tåg.
En rejäl skrotningspremie skulle smaka mums för min del, det borde regeringen fundera ordentligt på för att få bort gamla bilar.

Elisabet. sa...

B: Nej det var väl inte mitt första val ur miljösynpunkt, men de hade inga Ford flexifuel inne. Jag får försöka köra lika snålt som jag gör med Volvon, där ligger jag mellan 0,75-0,85 vid blandad körning.

Mian. Jo det går bra att fråga. och svaret är 49 000 kr

PV

Anonym sa...

Det var pv som svarade, inte jag ..-)

-B- sa...

PV
Kikket som raskest på nettet,og en ting er sikkert bil er mye billigere i Sverige.

Njut ettermiddagen,vi skal til naboen på kafferep.

Det er vel ac i den ? Så du ikke behøver använda din møssa om det blir kyligt.,,,,,,,

Cecilia N sa...

57 000 mil. Det är inte illa!

Jag har fnissat mig igenom de tidigare bilköpsinläggen här nu och citerat för maken. Som fnyser och säger "57 000 mil, då borde den ju kunna gå åtminstone 3000 till ..."

Fast jag tror våra bilar har maxat på nånting på 30 000 mil innan de farit till den eviga vilan i Kramfors för att eventuellt bli organdonatorer.

Vad är det för färg på saaben då?

Tankevågor sa...

GRATTIS till bilen! Vi måste också köpa en ny(are) snart men jag drar mig för det in i det längsta.

Mildamakter sa...

Vad kul - grattis! :o)

Turtlan sa...

Å han tänker på den svenska bilindustrin.
Visst ja... den är ju inte helt ny men tanken är nog god.

Man åker skönt i SAAB:ar också.
Kombi är alltid bra och det kan ju bli en Toyota nästa gång ;-))

Hoppas det är AC ifall det blir någon varm Norrlandsstur igen ;-))

57 000 mil, ja det är wow det.
En trogen vän :-))

Jag är också nyfiken på färgen!

mellansystern sa...

Grattis till bilköpet. Maken som är mycket bättre på bilar än jag, säger att ni fått mycket bil för de pengar ni gett. Jag har en gammal 745 som gått 23000 och går i bilbytartankar och får nog ingenting för kärran när jag ska byta in den.

Kram från kusinen i fjällstugan där termometern visar -27 grader.

Ingela sa...

Är det mellandagsrea på Saabar? Det verkar vara mycket bil för pengarna.

Gerd sa...

Vad gör ni med gammhärken då? (Volvon, inte pv!)

Ellis sa...

Hurraaaa! Fram med skumpan! =)

Annas mamma sa...

Enligt maken som är mycket saklig när det gäller bilar:-) priset är bra, normalt för körsträckan, är bilen välskött dessutom är priset mycket bra.
Önskar er en trevlig Stockholmsresa också.

Anonym sa...

Ellis: Tycker fortfarande att du är lite vass mot min gamla trotjänare sedan 14 år tillbaka.

Till alla: Jo det ska nog bli bra men det är minsann inte helt lätt.

PV