onsdag 30 december 2009

Ingen insikt alls .....

Utdrag ur dagens GP.


Nekar till brott efter dödskrasch ...


"För tre år sedan mejade han ner två fotgängare på ett övergångsställe i Surte.

Idag begärs 21-åringen häktad för att ha vållat sina vänners död i helgens svåra trafikolycka på Marieholmsleden.

Själv nekar han till brott.

- Han säger att han var så full att han inte minns, säger kammaråklagare Johan Udén.


Man tar sig för pannan.

Vore inte 1 år på Nämndemansgården ett bra inslag i straffet för 21-åringen? undrar bloggmadamen ilsket.

2 kommentarer:

qi sa...

Noterar att du numera läser samma morgontidning som jag... :-)

För övrigt, med anledning av den som det verkar totalt samvetslöse 21-åringen, vet jag inte vad som skulle hjälpa denne till insikt. "Förnekar brott"! Är inte rattfylleri ett brott!?

Elisabet. sa...

qi med kort hår: ja, jag fick en 3-månaders prenumeration av min f.d. svåger och jag ÄLSKAR GP .., har alltid tyckt om den!

Och jag håller verkligen med dig, angående rattfylleristen.

Det är så SKAMLIGT gjort av honom!