torsdag 15 april 2010

Kortvarig lycka ...


Jan Lindblads vänstra hand.
Femtiotre år.
Skorpion och storebror.
Vänster tumme upp.
Egentligen vill han arbeta inom skolans värld.
"Men du vet .., där fick jag inte plats längre .., överallt blir det nedskärningar", säger han.
Så länge sköter han om cykelverkstaden på Jennygatan.


Och så kommer jag till cykelverkstaden
för att hämta ut min efterlängtade cykel.

Jodå, den är klar!

Etthundrafemtionio kronor kostar reparationen och jag är så lycklig, så lycklig, när jag hoppar upp på cykeln och ger mig av.

Efter tio meter blir det TVÄRSTOPP och det är ren tur att jag inte dråsar i backen!



Det visar sig att någon som reparerat däcket har glömt att dra åt en mutter.
Och när Jan, som inte är den med dåligt minne, försöker att fixa det hela, så kan han bara konstatera att nu är cykeln i ännu sämre skick.

Plötsligt fungerar bara 1:ans växel.

Nånting gick sönder i tvärstoppet.



Så kortvarig blev den glädjen!

Nåja, man får trösta sig med att man får motion av allt promenerandet.

3 kommentarer:

Jom Manilat sa...

Eländes otur. Du som så hade sett fram mot att kunna cykla...

Elisabet. sa...

Jom: ja, verkligen! Jag blev uppriktigt ledsen ...-(

Cecilia N sa...

Men det borde väl gå på nån sorts garanti ändå, även om den hela cykeln dröjer?