tisdag 13 april 2010

På väg till och från affären ..



.. möter jag först arbetskamraten Hanna A.

Hanna är Stenbock som jag själv och har höger tumme upp.

Och hon är lång och vacker och kommer gående med lurar i sina öron.

Nu har hon gjort sitt pass för idag.



Och en bit längre bort, träffar jag Max Ivarsson.

Han är Fisk och har båda tummarna upp!

Jo, så är det och jag måste kolla extra noga.

Här står han och säljer majblommor, det är för övrigt första gången för honom.

Max - som har massor med härliga fräknar i sitt ansikte -, hans storasyster Louise och deras föräldrar, har bott i samma huslänga som jag själv, men nu har familjen flyttat tvärs över gatan.

Och jodå, jag köper en majblomma för tio kronor.



På innergården börjar det spira i buskarna.

Och åååå, så jag önskar att ni kunde lyssna till koltrastflöjtandet som ekar mellan husen!



På hemväg.
Gräsmattan på allmänningen översvämmas av blommande scilla!

Som ett blått hav är det.

10 kommentarer:

Leina sa...

Så fantastiskt många scillor... Tänk jag skriver alltid skillor... =)... Ni har sol i Ystad med ser jag...

Turtlan sa...

Scillabilden: Vilken härlig vinkel Du valde! 10 poäng!

Längtar tills vi får såna dagar här. De är på gång men inte här än.

Elisabet. sa...

leina: ja, verkligen som ett HAV!

Turtlegirl: ,-)

Någon gång ska jag köpa mig en riktig kamera, nu blir det aldrig riktigt bra närbilder, men vänta bara ,-)

Cecilia N sa...

Jag såg också två scilla idag! De brukar vara tidiga vid ödehuset.

Elisabet. sa...

Cecilia N: ååå, det är sååå vackert!

Monet sa...

Åh, härligt. Scilla redan. Det var ju fullt av snö alldeles nyss?

Unknown sa...

Koltrasten såg jag för några dagar sen även här uppe i Jämtland/Vaplan.
Den "flöjtar" väldigt lite av nån konstig anledning, hörs nästan inte alls..? Vet någon varför..?

anna of sweden sa...

Nu blev jag sugen på svensk glass. :)

Evas blogg sa...

Jag såg en gräsmatta fylls av scilla idag. På Frösön. Trodde knappt mina ögon. Det var ju snö nyss!

Elisabet. sa...

Monet, vaplans, anna of sweden och Eva: visst är Scilla så otroligt fint!! Och anna .., nu börjar jag längta efter Cornetto Jordgubb.