tisdag 13 april 2010

Tisdag ...


Tidningsbunt på Kefalonia i Grekland.


Och idag kommer veckotidningarna.

Hemmets Veckotidning .., Hänt Extra .., Ica Kuriren .., tv-tidningen och en hel drös andra.

Det ska plockas upp och packas ner, redovisas, buntas och ordnas med buntnummer och sedan blir det till att sätta sig vid datorn för att returrapportera alltsammans.

Har man tur och tidningarna kommer innan vi öppnar, hinner jag få in dem i hyllan innan kunderna kommer.

Har man otur, kommer man att få ideliga frågor från - främst äldre damer - om varför inte Hemmets Veckotidning är på plats och när i så fall och varför och hur det kommer det sig?

Det är som med Kvällsposten och Aftonbladet.

Finns dom inte i stället kvart över nio, börjar kunderna knorra.

"Men det är ju kvällstidningar ...?" säger jag.

Inte det minsta hjälper det.

Och nu ska jag strax promenera iväg.

3 kommentarer:

Torun sa...

Förstår att själva hanterandet kan vara jobbigt och stressigt. Nu vill jag dock tipsa om en trevlig tidning,som nog kommer att gå hem hos "di äldre": Minnenas Journal! Får ni den? Massor med retrobilder, bland annat på Lill-Babs i senaste numret!

Elisabet. sa...

Torun, nej, den tidningen har vi inte. Kanske den finns hos Interpress?

Torun sa...

Kolla med dem. Jag tror den hade gått som smör i solsken;)
Utgivare är i alla fall LRF Media.