söndag 11 april 2010

Och det sprirar ...



Igår planterades säkert tio små syrénplantor längs uppfarten till det gula huset.

Tänk, så vackert och inbjudande det ska bli - när det om några år - är stora, blommande syréner som liksom visar vägen till själva huset!

Vildkaprifol är nästan det bästa jag vet, så två sådana inhandlades vid senaste besöket och nu tittar jag till dem.

Jodå, dom växer så fint.

I rabatten mot sydöst har tulpanerna skjutit fart.

Och på gräsmattan pickar herr och fru Stare efter frukostmaskar.

4 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Så underbart att du fått en trädgård också att ta hand om!

Jag köpte tre rododendron igår tillsammans med tre säckar specialjord. Väntar bara på att hjälpsamme sonen ska dyka upp och gräva några gigantiska hål till mig...

Amber sa...

Åh, syrener kan man inte leva utan! Är det sådana där bleklila bondsyrener, eller...?

Vad härligt för dig att ha en trädgård att pyssla med. Det är bra för själen! Och självet!

Elisabet. sa...

Love, literature: ja, dom är bra att ha - männen - till just sådant .-)

Amber: jag vet faktiskt inte .., att dom är lilafärgade vet jag, men inte om dom är ljusa eller mörka.

Hemma i Västerbotten hade vi mörklila sibirisk syrén som stod rakt upp i vasen .., inte som dom mjuka varianterna som finns här nere.

Anonym sa...

Här spirar det också! Upptäckte igår krokus i knopp i en barmarksglipa mellan husväggen och snöväggen på gräsmattan. Igelkottens bohög vid samma vägg höll på att tina fram, så jag skottade över en massa snö så den inte ska vakna för tidigt. ellem