måndag 9 augusti 2010

Annas vänstra hand ...



Det här är alltså Anna från Helsingborg, men som numera bor i Linköping.

Bloggerska sedan länge!

Anna är tjugonio år , fyller år i oktober (är alltså Våg) och arbetar sedan fem år tillbaka som brandman.

Hon är storasyster, har sambo (D) och hund (Bernie, 3 år).

Hur hon ser ut?

Tja, hon är 1.83 lång, har tjockt, ganska rödfärgat hår och så har hon gott om fräknar på armarna.

När jag frågar henne vilken egenskap hon själv tycker är mest kännetecknande för henne, så svarar hon ganska genast ..."det är nog envisheten".

Eller att hon helt enkelt är målmedveten, kanske?

(Och om man har en mamma som är barnmorska och en pappa som är narkossköterska, då tror jag att man får något slags mod med i modersmjölken ., för båda dessa yrken fordrar ju utövare som har en slags grundmurad tillit till sitt eget kunnande -, så måste det vara.)

Jämsides med brandmansyrket är hon fotograf, och det sist nämnda vill hon satsa mycket, mycket mera på.

Hon är, i mina ögon, enastående duktig!

Och så har hon tävlat i undervattensrugby och nästa år blir det brandmans,- och polis-VM i New York ("jag ä l s k a r New York!" säger hon lyriskt ..), där hon ska springa 1 mil.

På den där skalan från ett till tio, hur bra hon trivs med tillvaron just nu, svarar hon ..., "åtta och en halv".

"Jo, men jag trivs, det gör jag .., det är KUL just nu, ja, med firman (fotograferandet)", säger hon leende.

Just så var det med Anna, som förresten har höger tumme upp.



Och här är för övrigt Bernies vänstra tass.

Bernie som är en Fransk Bulldogg och 3 år gammal eller ung.

"Han är född i Ljungsbro ..,. du vet, där Cloettafabriken ligger ...", säger Bernies matte.

Nä, se det hade jag minsann ingen aning om.

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Och där som Göta kanal går över vägen. Det har jag för mig att jag t o m sett i din blogg.