söndag 8 augusti 2010

På ronden ...

"I natt har den stora blåsan bytt plats .., den har liksom flyttat uppåt och bytt lägenhet .., ja, det har läckt ut .., nu är det slätt och fint på magen ...", säger den brännskadade Hilda vid frukosten.

Hon som tar allt med ro.

"Anonym sa...: Haha Hilda, jag bara skrattar, så typiskt dig!
Men gå och kolla upp för säkerhetsskull. Glömmer aldrig när du trillade av båten och bara låg och guppade i din flytväst utan att göra ett ljud av dig, och så låg du med händerna i luften för däri hade du våra tablettaskar (lördagsgodiset!)
J."

Jaha, ja.

"Dags för IDOMIN-salva!" säger hennes far leende, han, som har en benhård tro på Idominets saliggörande verkan.

gunnar i vaplan sa...

Håller med PV.

Idomin är bra till allt, skulle tro att det även kan funka som smörgåspålägg...

Anita sa...

På färska brännskadeblåsor är Opsite (en tunn plasthinna som läggs på brännskadan) det allra bästa. Skadan skyddas men "andas". Finns på apotek.

Salvor skulle jag inte rekommendera på brännblåsor.

Mot övriga sår rekommenderar jag gärna den gamla hederliga salvan Jukon. Den är suverän tycker jag!


Mian sa... En sen kommentar kommer här.
Min vän Jan hävdar att Jukon-salva är det enda man behöver i sitt medicinskåp för allehanda sår och krämpor ;)


// Ett härligt inlägg om salvor i allmänhet hittade jag för övrigt här ...

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vilken fantastiskt rolig kommentar!! Jag skrattar gott så här på söndag morgon!

gunnar i vaplan sa...

Håller med PV. Idomin är bra till allt, skulle tro att det även kan funka som smörgåspålägg...

Evas blogg sa...

Och jag säger fortfarande: Aloe Vera gel.