lördag 14 augusti 2010

Lördagsfönstret ...


I den vita krukan finns salvia, lavendel och mynta.

... finns i ett gult hus på en kulle, allt uti landet Halland.

Och här sitter jag ensam och ska äta frukost.

pElle passade minsann på, ja, när husse nu var borta, och hela natten har han legat behagfullt utsträääckt på pv:s sänghalva.

"Åååå, äntligen har man fått egen säng!" tyckte han nog.

Vid fyratiden i morse ringde telefonen.

Det var pv, som berättad att operationen var överstökad och allt var okej.

Och nu blir det frukost här på pensionatet.

Jag undrar jag var sigge nilsson är ...?

5 kommentarer:

S o F sa...

Tack för snällord!! :)

Skönt att höra att allt är ok med pv. Undras om det blir vård i hemmet nu tro...

Kanske blir det lite mer för dig att bifoga i ditt cv senare.
"Arbetat i hemtjänsten".

Soooliga hälsningar!

Elisabet. sa...

S o F: ja, inte bara inom hemtjänsten .., jag undrar om jag inte avancerar och blir Syster Elisabet ,-)

(Ja, det är jag ju redan .., jag är lillasyster ..)

Cecilia N sa...

Skönt att de opererade rätt så omgående. Det finns fasliga historier att berätta (ungefär som den anonyma första i förra inlägget).

Krya på sig, pv!

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, det var tur det .., nu väntar jag bara på besked om han får komma hem, eller om jag ska ordna med kaffe i termos och en giffel och hälsa på sjuklingen ...

Anonym sa...

Krya på från mig också!

Tur i oturen att du är ledig så du kan ta hand om honom.
Inga tunga lyft på ett tag nu.

Eleverna....hur går det för dem? Lärarlösa lektioner?


Hälsa PV så mycket från "Värmlandssystern"

Turtlan.