onsdag 11 augusti 2010

Bed & Breakfast för en person ...


Gästrummet .., snart färdigt.

Ååå, pv har stora planer för det gula huset på kullen!

"Vi kan bygga två större Friggebodar och hyra ut .,. ha kajaker och cykeluthyrning och ...!" säger han lyriskt.

Och jag säger att vi kan ha Bed & Breakfast också.

Lilla gästrummet blir idealiskt för en person och det som har varit Hildas rum, det kan man fixa till så det blir för två .., och så blir det frukost med hembakat bröd och ägg från bonden en bit härifrån och ...



Och blir man trött, kan man slå sig ner i rottingfåtöljen, inköpt på loppis i Ystad.

Där brukar sigge nilsson sova lunch.

Det jättestora bruna skåpet åker nog ut; där blir det bokhylla - ett smörgåsbord för den läshungrige - så att säga.

Nåja, ännu återstår lite att fixa med.

En matta ska inhandlas .., sänglampan sättas på plats.

Och kuddarna, ja.

Lite sånt.

Jo, men det blir nog bra.

13 kommentarer:

S o F sa...

När öppnar ni? ;)

Mian sa...

Fiiiint!!

Dubbelörn sa...

Underbart!

Anonym sa...

Jamen.
Ska blomhyllan ligga direkt på elementet???
Nä, men fy ändå.

PV

Rexxie sa...

Åhhh, precis som SoF undrar jag när ni öppnar?!

(och eftersom jag är tämligen osocial så är det tämligen riskfritt att svara :-)

ab sa...

Åh, det ser så skönt ut... får jag komma ett par dar?

Elisabet. sa...

Till er alla: jag ska absolut meddela när vi öppnar och ni är alla så välkomna, såväl annika som rexxie, ja, ni kan förresten boka in er samtidigt tycker jag, för ni har så mycket att prata om!

pv: den får du fixa i morgon! Ikväll har vi främmande .. mian och jan kommer! ring innan du cyklar hemåt!

Turtlan sa...

Hur bokar man?

Via nätet eller....?

Ett rum för två inkl extra gifflar / person.

Vad ska Pensionatet heta?

.... gissar att det kommer att bli fullbokat snabbt.

gunnar i vaplan sa...

Jäsiken va snyggt rummet har blivit :-)

Linda sa...

Åh, så fint det är!
Det kommer aldrig att stå tomt... :)

Elisabet. sa...

Turtlan, LindaLotta och Gunnar: jag ska minsann hojta när allt är klart ,-)

Och Turtlan: gifflar .., självklart!

Mian sa...

Vi har sett rummet IRL - hur fint som helst! Rekommenderas!

Cecilia N sa...

"Pensionatet i landet Halland" ska det förstås heta. Det var ju så alltihopa började ...