fredag 6 augusti 2010

Egentligen ...



... har jag inte råd att prenumera på tidningen Vi.

Men ännu mera ... har jag inte råd att vara utan densamma.

För så är det, att en enda artikel i den tidningen, uppväger åtminstone halva prenumerationskostnaden.

En sån artikel läste jag häromdagen.

Den är skriven av Ingrid Carlberg, journalist och författare, för övrigt gift med Per Nuder.

Artikeln upptar två sidor.

När jag hade läst den, var jag alldeles tagen och alldeles uppfylld och så rörd, så rörd.

Har ni inte tidningen .., läs den på biblioteket .., köp den på Pressbyrån .., låna av någon god vän!

Det är augustinumret, nr 8.

4 kommentarer:

Bert sa...

Tidningen VI är helt unik. Enastående.

Tänk så mycket ren skit som ges ut i massupplagor och som folk fullkomligen slukar, samtidigt som de går miste om pärlorna. Kvällstidningarna är ledande i den genren.

Amber sa...

Samuels bonusmamma brukar skriva i den - senast var det i våras om kineser i Sverige (vill jag minnas).

http://mathimlen.blogspot.com/ är hennes bloggadress. Där finner du också adressen till Jenny Morelli, som är fast anställd på VI. Tror Jenny har en blogg på VI också.

Jag har haft tidningen i omgångar, men har så otroligt mycket annat att läsa så den ligger oläst alltför ofta. Just nu ligger prenumerationen nere.

Att läsa tidningen på biblioteket är faktiskt en bra idé. Tror jag ska ta efter - det blir litet miljöombyte också.:-)

Elisabet. sa...

Bert: amen!

Amber: tack för länkarna .., och ja, biblan är himla bra, problemet är att oftast sitter nån och läser när man kommer dit och det kan vara något enerverande att behöva vänta och vänta och vänta .-)

Anita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.