tisdag 3 augusti 2010

En sak är säker .....


... takmålare ska jag i alla fall inte bli.

4 kommentarer:

Inkan© sa...

Seanast jag målade om och tapetserade i min lägenhet så var taken det första att göra.
Jag bestämde mig att ta det som träningspass; bra för rygg-och armmuskler. Inga dyra träningspass på gym här inte.
Efteråt hade jag träningsvärk i minst fyra veckor...
Jag valde bort det som yrkesval även om mina tak blev ganska så fina.

Inkan© sa...

OJ jag glömde skriva: All lykke til dere to:)

Elisabet. sa...

Inkan: aldrig någonsin hade jag kunnat drömma om att det skulle vara så kämpigt att måla ett tak!

Därtill hade jag inhandlat ett periskop-skaft att fästa rollern på .., det blev inte enklare direkt ., för det fordrades en jäkla styrka att få färgen att fästa.

Och ibland lossnade rollern från skaftet ...

Gud vare lovad kom pv till undsättning .., jag var totalt slut på!

Monica sa...

Instämmer helt i det där om takmålning! Däremot är det riktigt roligt att tapetsera men takmålning i ett kombinerat matrum vardagsrum här i vinkel där gav jag nästan upp...och jag ger aldrig upp:-) så det blev klart efter tre målningar, men gör aldrig om det. Någonsin!