onsdag 4 augusti 2010

"Klicka-här!"



Det är just innan middagen som jag kommer på en sak som jag måste berätta för pv.

Jo, så här var det .., att uppe i högra hörnet på Facebook, så såg jag en liten ruta där det stod att "Nej tack, inga Sverigedemokrater i riksdagen" eller något liknande och innan jag visste ordet av, så hade jag klickat på den rutan.

Sen ångrade jag mig.

Och jag gick och tänkte en hel del på det där klicket och varför jag gjorde det, för egentligen tycker jag inte alls om såna här "klicka-och-tyck-grejer", men nu hade jag gjort det.

Och jag tänkte och sa till pv, att om nu fem eller sju eller nio procent av vårt lands befolkning, - de som får rösta -, tycker att SD är ett bra parti och deras åsikter värda att lägga sin röst på, då tycker jag visst att det partiet ska få komma in i riksdagen.

Att jag sedan inte delar det partiets åsikter - vilket parti det än månde vara -, är en helt annan sak.

Men komma in i riksdagen, javisst.

Det är väl det som är demokrati?

Har övriga partier så till den milda grad varit dåliga på att argumentera för sin sak .., då är det upp till dem.

Alltså meddelar jag nu att jag ångrar klicket.

Och jag vet inte ännu vad jag ska rösta på - SD blir det inte -, men jag respekterar åsikten hos dem som gör tvärtom.

På bilden sitter pv och studerar valmanifestet från Falkenbergs Moderater.

Det kom med posten idag.

Och nu blir det ett kvällsdopp!

Ajöken, sa fröken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det går lätt att lämna gruppen. Gå in på deras sida, långt ner till vänster (troligen där) står det Lämna den här gruppen, eller nåt. Klicka där så är du ur.
Kicki