lördag 28 augusti 2010

Fotbollsmatch ..



Nelly, som är hos sin moster under tiden matte och husse lögar sig i Medelhavets böljor, får följa med till Bollstanäs fotbollsplan, ja, det är där som Emils lag ska spela match mot pojkar från Bromsten.

Domare är en ung kille i 16-17-årsåldern och när jag får höra att han, innan matchen, talar om för killarna att får han höra svordomar och andra fula ord, ja, då blir det varning direkt, då vill jag utbringa ett fyrfaldigt leve för honom.

BSK vinner matchen med 3-0.

Och Nelly, hon får gå på promenad med pv som tar henne till Norrviken där hon får plaska omkring i vattnet en stund.


Före matchen.

Djup koncentration.

Eller möjligen tecknat på tv.

2 kommentarer:

missis p sa...

Här vankas det också matcher imorgon. Kasper som TYVÄRR blev sjuk idag på dagen , ska spela zon-spel hemma i Öja kl 10 mot Sjöbo och Rydsgård. HUr ledsen som helst är han och säger..::Fattar NI INTE att jag VILL O SKA SPELA......ja så e det när man DYRKAR DENNA FOTBOLL
Kimmo ja han ska spela . även han hemma kl halv 12 mot självaste Trelleborg. Så jag får köra med Kimmo o Kaupo 2 metarn blir hemma med lillsjuklingen. O sen ska JAG jobba IGEN......trots frihelg , o snäll som man var tog jag Öyjvinds helg då han e i skola i Örebrolandet.........Ja har jobbat idag 11-21 o imonn 15-21..men lyckos mej :: jG HINNER FÖRST SE FOTBOLL kram kram

missis p sa...

o ja detta med domare. Ja det är NOLL TOLERANS å INGA som helst fula ord o mobbing på plan under match....SAMMA REGLER HÄR.o ja jag ger oxå en stor eloge till dessa ungdomsdomare.....