onsdag 25 augusti 2010

Tidig morgon ..


Bilden: Nelly spanar efter fisk.
Idag flyger yngsta dottern och hennes man till Grekland.
I mailboxen har jag nu på morgonen ett brev där hon - den yngsta, projektlederskan - berättar vad som ska ske om det
allra värsta skulle hända; om planet dråsar i havet.
Nelly hamnar då hos storasyster, Dr Böhlander. (Hon är den som skulle älska Nelly mest, skriver Nellys matte).
Och lillebror Anders, han kommer att bli miljonär.
Hästen Taurus får en pålitlig ryttarväninna ta hand om.


Halv sex ringer väckarklockan,
men då har jag redan varit vaken en halvtimme.

Natten har varit fylld av drömmar!

Jag har arbetat på Ica och inte kommit ihåg hur man byter kvittorullar och i drömmen har jag också glömt en tandläkartid på Folktandvården hemma i Malå och jag har åkt bil till Kriberg, där cowboy-Maria plötsligt har fått lägenhet och för att hinna till tandläkaren, får jag låna hennes telefon och så ringer jag till mina barns pappa, - han bor då också i Malå med sin nya fru - och jag frågar om han kan hämta mig, men han har inte tid, han tittar på hockey-VM, säger han.

Det är väl ungefär då jag vaknar.

Och jag tänker att på nåt sätt måste jag komma i fas .., så jag stiger upp, gör frukost och dukar fint på bordet och pv blir häpen när han kommer ner.


En annan slags frukost, på Samos.
Emil och mormor.


"Å, har du kokat ägg också?" säger han.

Det är på gränsen till storm ute.

Torkvindan har blåst omkull .., och skottkärran .., och min baddräkt har seglat iväg och ligger nu ute på gräsmattan.

Alldeles galen är sigge nilsson!

Hela tiden jagar han den morgontrötte pElle och blir till sist utskickad, så där så pElle får lugn och ro.

Och nu, när pv har åkt till jobbet, tänker jag lägga mig raklång på soffan Ektorp och läsa tidningen.

Ja, jag har faktiskt redan kommit i fas.

Just så.

4 kommentarer:

AP sa...

Jag sa att Anders ska dela ut pengarna till er alla...så det så, inte att Anders får allt...han har bara "mandatet".

Här är sol och 35 grader varmt...och känns rätt bra :)

Elisabet. sa...

AP: ,-) Hälsa Rhodos från mig! Vi åker upp till Sthlm på fredag, pv har köpt en Askeladden .... en båt.

Jag ska hälsa Nelly från matte.

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
AP sa...

Ååå, pussa lilla råttan! Hon verkar dock ha det grymt bra hos Maria. Idag har hon varit på utflykt och fått äta hamburgare som hon fått smaka av alla barn :) Hon vill nog aldrig komma hem igen!

Rhodos, är fasiken i mig riktigt bra. Men såklart är inget bättre än hemma. 1 och 1/2 dag räcker gott. Nu är jag redo att åka hem igen. Har dock en vecka kvar. Nåja, tur jag har det bästa sällskapet.

Kram