onsdag 25 augusti 2010

Onsdagkväll ....


..... tittar på djursjukhuset (ja, jag älskar Klara Zimmergren som programledare!)

.... läser norske Joe Nesboes "Frälsaren" - tycker bättre om den, än om Wallanderboken -

.... mina ben i pv:s knä

.... och ute är det höststorm på gång .., eller i alla fall styv kuling!

(Och varför tycker jag bättre om den här boken? Jo, jag föredrar Harry Pole framför Kurt Wallander - som i mina ögon till sist blev till en gnällgubbe - och jag tycker att det är mer spänning här .., nästan hela tiden faktiskt. Ibland är det rent av djävulskt spännande. Och då ni ...!)

6 kommentarer:

Evas blogg sa...

Frälsaren är en mkt bra bok. Jag gillar Nesbö. Och djursjukhuset. Fast det var äckligt när han skar i ormen.

Elisabet. sa...

Eva: fast jag tycker det var värre med hästen som fick slangen i luftstrupen ... och vilken tuff liten tjej som stod och tittade på!

Evas blogg sa...

Njae, fast jag är ormrädd, kanske därför allt som har med ormar att göra äcklar mig.

Linda sa...

Nesbös böcker är bra!
Jag höll på att avlida när jag läste den senaste - Snömannen. Fy så läskig!

gunnar i vaplan sa...

Ja, jag älskar Klara Zimmergren när hon är med i "Rollon" som var hur kul som helst när det sändes Sveriges Radio. Kolla och lyssna här:
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?ProgramID=2278

Mian sa...

Senaste boken: Pansarhjärta är ruggig! (läskig alltså).