tisdag 7 september 2010

Arbetslös? Inte ett dugg!


Nymålat.
Och böckerna som ligger travade i gästrummet ., bara väntar på sin tur.
Att få plats på hyllan Ivar.

Såja.

Två av fyra hyllplan är nu målade.

Om jag är nöjd?

Oh, ja!

(Säger hon som är så icke-händig när det gäller sånt här.
Men att klippa gräs, bära ved och rent grovarbete, det fixar jag.)



Sorry pv .., dagens Hallands Nyheter är nog oläslig vid det här laget.

Och jag skickar en tacksamhetens tanke till den såå vänlige expediten på färgaffären Interiör här i Halmstad, ty den mannen (tidigare nån slags restaurangchef i Sthlm) guidade mig varligt bland färgpytsarna och lovade att just den här färgen skulle bli hur bra som helst till hyllplanen Ivar, dom som jag en gång betsade och som därefter blev omöjliga att hålla dammfria.


"Klirr-klirr" från kristallkronan när jag råkar komma för nära.
Och sigge tittar upp och undrar vad det var som lät ...?

Medan matte målar, råder siesta i soffan Ektorp.

Det gör det för det mesta, ja, när det gäller herrarna Katt.

2 kommentarer:

Kesu sa...

Siesta för det mesta, tycker jag låter som en bra paroll, även om man inte är katt.

Jistanes så flitig du är!

Elisabet. sa...

Kesu: ja, man skulla ha betalt för varje inlägg, då vore jag miljonär ,-)