söndag 5 september 2010

Kväll i landet Halland.


Totalt tolv burkar nykokt plommonmarmelad på arbetsbänken.

Sportspegelprat från tv-rummet.

Och från hjärtat tack Mian och Jan för påhälsningen idag och miljoner tack för böckerna ni hade med er!

Ni kan tro att vi har stått böjda över hela härligheten och bläddrat bland alla boktitlar!

När jag upptäckte Harriet Hjorths "Blomstervandringar", föll jag baklänges av glädje!

Tänk, så lyckliga alla läsglada pensionatsgäster ska bli, ja, att det går att låna böcker här på pensionatet!

4 kommentarer:

Mian sa...

Tack själva för en toppenhärlig dag!
Själv bläddrar jag just nu i Gröna sidan upp - vilken present! En underbar bok.

Linda sa...

Men vilken alldeles underbar idé!
När jag äntligen vågar släppa taget om mina böcker så ska de få flytta till pensionatet i Halland :)
Ni får bygga ut och skaffa bibliotek :)

Tankevågor sa...

Mina böcker borde också ut och resa mer. Kanske ska öppna bibliotek för förbiseglande ute på ön? ;-)

Anonym sa...

När öppnar ni????/Babsan