tisdag 7 september 2010

Här och nu ....



Som nyinflyttad får man drösvis med erbjudanden, men också presenter.

Att t.ex få läsa Hallands Nyheter i tre månader utan att det kostar mig ett enda öre, är himla trevligt.

Och det är där jag upptäcker nånting intressant!

Under rubriken "Föreläsningar hösten 2010, Varbergs Föreläsningsförening", hittar jag små skimrande pärlor.

Tisdagen den 5:e oktober har jag redan vikt för ett besök just i Varberg.

Då kommer nämligen Daniel Alling, Sveriges Radios korrespondent i USA under några år, att berätta om möten och spännande upplevelser under sin tid där.

"Pålästhet, nyhetsnäsa, analytisk förmåga (undrar om han har vänster tumme upp ...?) ,mod och inte minst en förmåga att hela tiden gå vidare och försöka igen, är några av Daniel Allings ledstjärnor."

Den 26:e oktober är det författaren Birgitta Stenbergs tur.

Ojojoj, det kan bli spännande värre!

Jepp, det tänker jag inte heller missa!



Här och nu.

Två högar med tvätt som hängt ute i sensommarvinden.



Och lille sigge nilsson, som är den mest avlånga katt jag har träffat.

I morse hörde jag honom jaaaama utanför dörren .., nu ville han ha frukost och det BUMS!

Och när jag inte fort nog gav honom den där ostskivan (helst Kvibille Cheddar, han är viktig av sig ...), så hoppade han upp på stolen intill min .., tittade uppfordrande på matte och jodå, jag förstod vinken.

4 kommentarer:

Inkan© sa...

Elisabet- du borde erbjuda dig att skriva dagskrönikor om vardagslivert i HT - jag är övertygad om att du skulle göra succé! Gör en förfrågan och tipsa dem om din blogg...
Du har både berättarbegåvning och skrivkänsla samt att du kan se på landet Halland med fräscha ögon!

Elisabet. sa...

Inkan: jag fick ont i magen bara jag läste ditt inlägg .-))

Inkan© sa...

Elisabet- en sak jag lärde mig av min första dramalärare när jag fångades av teatern var:

"Gör dig aldrig mindre än du är"

Det tänker jag alltid på när jag är velig, feg, rädd eller osäker.

Du KAN skriva, du skriver så BRA, och att försöka, fråga -är ingen katastrofhandling.

March iväg med en förfrågan, en CV och smakprov... om man inte försöker... ja då vet ju ingen om att man finns och kan!

Det finns ju en anledning till att du har en så välbesökt blogg.

Elisabet. sa...

Inkan: men jag skrev under flera år i hemtidningen, varje vecka, en avlång krönika.

Till slut tappade jag glädjen i att skriva .., allt handlade om att hitta på ämnen och nån liten knorr på slutet ,-)

Och vem är intresserad av att läsa om nån som går hemma och filurar hela dagarna ..:?