lördag 12 mars 2011

Inför vad som komma skall ...



Det var Anna som ringde pv och utmanade honom på Vätternrundan.
("Rödstjärtsloppet", säger pv att det kallas).

Hon och Micke (som kanske då kan ta rygg på någon annan cyklist ...) skulle anmäla sig, ville pv möjligen hänga på?

Det ville han.

Trettio mil på en cykelsadel - å, hjälp vilken fasa! - tänker jag.

Det gjorde Anna också för några dagar sedan, då hon började svikta.

"Njaaaa .., jag får se ...", sa hon.

Men se nu kom en bild och en liten hälsning.

"Tre mil på 90 minuter!"

Det blir nog Vätternrunda ändå.

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Det tycks börja lukta Klassikerna tänker jag.

Lidingöloppet är det värsta har jag hört.

Jag har bara gjort.... förlåt sett på.... en av deltävlingarna och det är simningen.

Sett alltså... någon måste ju vara coach ;-))

Elisabet. sa...

Turtlan: om detta diskuterades det livligt i fjällen. Någon vägrar simning, (pv gruvar sig för den biten .., han är inte någon simmare), Lidingöloppet var inga problem tyckte den som sprungit det .., Vätternrundan turas man om att dra .., pv tror att det löser sig.

Ja, inget är det då för mig.

Monica sa...

Själv har jag cyklat Ekoln runt 9.5 mil och vi måste ta oss till starten och hem också så totalt blev det 13.5 mil. Kommer ihåg vi gjorde en cykelutflykt senare på kvällen samma dag, några ringde och kände sig pigga på det och jag hängde på;-). Men den sträckan räckte mer än väl och simning är helt utesluten, kan jag bara inte tänka mig, springa långt knappt heller. Får nöja mig med plaketten jag har;-). Och du har ju en väldigt viktig roll som support till din hurtiga familj:-).

Cecilia N sa...

Micke får väl ta rygg på den där som cyklar med samemössa och radio i cykelkorgen ... Han lär vara med varje år.

Maken påstår att det är lätt att klara Vätternrundan, det tar bara tid. Enligt pulsmätningen ansträngde han sig i två minuter, av 16 timmar och en kvart ...

Men cykelbyxor med stoppning verkar vara helt nödvändigt ...

AP sa...

Cecilia - det låter lovande det din man säger men...han kanske är superduper vältränad från börja så för mig kanske det är maxpuls mest hela tiden. Snälla, säg att han är högst otränad ;)

Cecilia N sa...

AP, du har mejl hos mamma.