fredag 11 mars 2011


Frukost i fjällstugan.
Alla tre barnen på rad, ett barnbarn, en kamrat till barnbarnet och en måg.
Lycka.

Nollsjutrettiotre.


Nu stundar tio timmars arbete, därefter ledighet fram till tisdag klockan tre.

Halleluja!

Och himlen är ljust blå .., småfåglarna kvittrar .., och ikväll ska jag bara n j u t a.

På Spåret .., Skavlan .., god mat .., det kan inte bli bättre.

För en vecka sedan åt vi frukost vid den här tiden och gjorde oss klara för stafettvasan.
(pv kontaktade stugvärden igår .., sex veckor nästa vinter är redan bokade och då kommer det att finns en bastu i lilla stugan alldeles intill där vi bodde .., nu ämnar vi boka bums).

Tiden hastar.

Som alltid.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har lite att plocka med innan jag börjar njuta... Härlig stämning där runt bordet, den syns verkligen.

baratradgard sa...

Det härligt så stor familj man kan få på köpet genom att "bara" skaffa sig 2-3 egna barn.

Jag har 2 söner och vännen har 2 döttrar och ibland skrämmer jag upp honom och säger att rätt vad det är så har vi ca 12 barnbarn...

Elisabet. sa...

Bloggblad: jo, det var verkligen trevligt .., lättsamt och härligt!

baratradgard: de första tre dagarna, eller egentligen de två första dagarna, hade vi även pv:s dotter med pojkvän hos oss - då hade inte mina två yngsta kommit -. Även det så trevligt!

Evas blogg sa...

Ska ni vara där sex veckor?!!! Ja visst är det mysigt när alla är samlade? Till påsk blir det trångt runt vårat matbord :)

Elisabet. sa...

Eva: nej, oh nej, bara en vecka! Men HON hade redan sex veckor inbokad av gäster.

Evas blogg sa...

Aha :)