tisdag 8 mars 2011

"Lägg den i blomkrukan ..."



Herrar Rexxie och Gunnar i Jämtland tycker att Anders borde ha tagit hand om spindeln på ett mer ömsint sätt, ja, den spindel som häromnatten kom spatserande mot sängen där sonen just hade lagt sig för att sova.

"Han hade väl kunnat lägga den i blomkrukan ..?" föreslog Rexxie.

Nu är det så här, att Familjen Spindel som bor här i huset, inte är av det mer normala slaget.

Nej, nu pratar vi S t o r a S p i n d l a r.

Vi pratar om spindlar som har hårda ben och som definitivt inte ryms i en liten blomkruka, därifrån tar den sig säkerligen med stege!

På bilden ser ni den spindel som jag fann i badkaret och jag kan lova att inom 2 sekunder hade jag hoppat upp från nämnda kar!

Det h ö r d e s när spindeln promenerade mot badkarets botten .., benen var liksom hårda.

I vanliga fall är jag inte ett dugg rädd för spindlar .., en sådan bodde under två års tid i mitt badrum i Ystad - längst uppe i badrumstaket - och med den småpratade jag lite så där var morgon, men se den här sortens kryp .., nätack.

2 kommentarer:

SoF sa...

Brrr.
Jag har kommit över min spindelskräck men om jag hade mött den här "krabaten" så hade jag INTE betett mig speciellt lugnt och sansat.
Den hade tyvärr fått möta döden blixtsnabbt, även i mitt hem.

Jag får rysningar bara jag läser vad du skriver...och särskilt om benen som l å t e r mot badkaret. Hjälp! ;)

Underbart-blå-och-molnfri-himmel-hälsningar.

Elisabet. sa...

SoF: nej, den här spindeln och dess släktingar är äckligt stora!! Och benen ..., fy!