tisdag 5 juli 2011

Allt tar jag tillbaka ...!!


Ja, allt gnäll vad beträffar den danska fröpåsen!

För tänk .., nu översvämmas plätten i slänten av olika blommor!

Precis som mian trodde, uppenbarade sig nu vallmo.



Och krasse.



Blåklint och nånting som liknar rosa blåklint (ja, just det) och så den här skönheten!



Och den här .., som sitter på en lååång, smal stängel och längst upp är det som ett spjut och när det öppnas sig, då uppenbarar sig detta!

Sååå vacker bara!

Lägg därtill nån slags vita blommor som liknar lin ..., honungsfacelian, bovetet och åkersenapen!



Men klematisen växer inte i slänten .., den prunkar nu som allra bäst vid husknuten!

Översållad är den av knoppar!

4 kommentarer:

Cecilia N sa...

Härliga blommor, men den där sista är inte en kaprifol, clematis torde väl vara närmare ...

Vad de där andra är för nåt har jag ingen aning om.

Elisabet. sa...

cecilia n: det är klart att det är en klematis! Tack som hojtade. Jag ska skaffa minst en till och plantera mot söderväggen .., jag tycker att det är så fint mot träet och mycket finare i alla fall än en husvägg som kräver ommålning ,-)

Mian sa...

Skönheten heter klätt!

Elisabet. sa...

Mian: du är MAKALÖS! Nu har jag läst på om klätt ,-)