tisdag 5 juli 2011

Allsång på Skansen ikväll ...


I åtta timmar satt vi här tillsammans, Emma och hennes mormor som är jag.
Så lycklig jag var.

Helt underbart var det!

Full fart och så mycket glädje och vilka härliga artister!

Efteråt ringer jag till Emma och jag har gråten i rösten när jag säger ..."hej, det är mormor, jag vill bara säga t a c k för att du gjorde mig sällskap på Allsången, då, du vet, för flera år sedan .., tack för att du orkade sitta där från halv två på eftermiddagen till halv tio på kvällen och tack för att du gjorde mig så glad!"

Då säger Emma att hon just har tittat på programmet.

Mormorshjärtat tar stoooora skutt av glädje.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Och jag som varje år brukar se varenda program missade just ikväll. Jaja...
(är det vad som krävs för att få sittplats, att komma så tidigt?)

Elisabet. sa...

mossfolk: det var såååå bra!!