söndag 3 juli 2011

Ingen rubrik ...


I en klippskreva växer såna här söta blommor.

Efter frukosten (vi sitter ute på altanen och det är klibbig, nästan subtropisk värme .. jag tänker på min syster i Australien som igår skrev att 30 graders värme är vad hon älskar mest av allt och själv är jag nöjd med nitton ....) går vi ner till havet.

Halvvägs möter vi en kvinna som är ute och går med en kopia av mossfolks Lurvig.

"Jaha .., det är du som arbetar i affären ...?" säger hon leende.

Och så pratar vi om hunden, den som är sex år och besväras av klåda, precis som Lurvig .., och hundens matte berättar om mediciner hit och dit och vilket elände detta är och stackars hund!'


Borttappad fjäder ....


Här sitter jag och spanar ut över världen och håller koll på simmaren.

Kliver i från yttersta klipphällen.
Badar länge.
pv tränar inför Vansbrosimmet nästa helg och simmar låååångt och får, av våtdräkten, skavsår på ställen där det inte är så lämpligt med just sådana .., och när han nästan har kommit i land, har vänstra handen domnat av.
Aj, aj.
Själv sitter jag uppflugen på klipphällen och tittar ut över havet.
Ser ejdrar och fiskmåsar.
Och tärnor.
Och en äldre kvinna och en ung tös som tar ett morgondopp.



Ännu fler tappade fjädrar ...


Först simmar pv ut mot stora fågelön och sedan vänder han och rundar den mindre, - den som är på bilden -, och där bakom ön försvinner han för ett tag och kommer sedan fram till vänster och tar sig till land.

Åttahundra meters simning allt som allt, kanske?

Innan vi promenerat hem igen, är man lika varm i kroppen.

Det får nog bli ett kvällsdopp också.

1 kommentar:

mossfolk sa...

Stackars hunden och stackars matten. Jag tycker att spanielhundar i allmänhet och Lurvig i synnerhet hade ett underbart psyke... men är alldeles säker på att det aldrig mer blir en vovve av den rasen.