fredag 8 juli 2011

Rena önskebrunnen ...

Hos Anna i Sheffileld läser jag om Trillingnöten (ni vet, den där som är godast av dem alla ..) och hennes påhitt.

Hon har - på sin sida - infört något som kallas "Önskerubriken", dvs, läsaren ger rubriken och bloggerskan står för innehållet.

Rätt finurligt.

Skulle man våga sig på något sådant?

Läsare som irriterar sig på att man skriver långt kunde då önska sig ..."Världens kortaste inlägg" och den som tycker att "ja, ja, hon bara hittar på all glädje", kunde tipsa om rubriken ..."Mitt liv - ett helvete!"

Nåja.

Jag hakar på!

Önskerubrik, någon ...?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Då jag hittade en drake...
/Kram Lotha

bloggtant sa...

Om jag fick ångra en ända lite sak skulle det bli....

annannan sa...

"Hur många bloggar har jag egentligen?"

"Hur Sigge Nilsson fick sitt namn?" (Och VAR i Benestad bor hans mamma?)

Sen undrar jag något som jag förstår att du inte kan svara på. Jag tror inte alls att du hittar på all den där glädjen - det är så tydligt genuint hos dig och det är ljusår från påklistrad veckotidningsglättighet. Men jag undrar mycket över var du hämtar all din generositet ifrån. Du är aldrig orättvis eller tvär om människor i din blogg - antingen presenterar du dem i ett genomgående vänligt ljus eller så är du kritisk med mild hand.

Jag blir alltid varm om hjärtat av att läsa hos dig.

Monica sa...

1. Hur var det att lämna landet i norr en gång som ung?
2. Om du fick välja fritt, vad skulle du vilja arbeta med idag?
3. Finns det någon utmaning du funderar på som är tvärtemot allt du gjort men som du skulle kunna tänka dig att pröva? Nu:-)

Steel City Anna sa...

Hahaha, mitt liv - ett helvete :) Nej, den rubriken kan du skippa :)

Jag undrar som så:

Det jag saknar mest från Malå

Mitt favoritord

Den bästa resan jag gjort

Mina 10 finaste/käraste foton

Det bästa med Skåne

Det bästa med Halland

jag kan nog komma på flera :)

Elisabet. sa...

Anna i Sheffield: det är tänkt alltså att man ska ha en rubrik per dag, eller nåt sånt ?
(Ack, hur ska jag kunna hålla mig ,-))

Steel City Anna sa...

Man kan ha hur många man vill per dag, det är mycket uppsluppna regler :)

Jag har fler förslag:

Ett barndomsminne

Mitt allra första blogginlägg

En sång/musik som betyder mycket

Elisabet. sa...

Anna i Sheffield: haha .. ja, du känner tydligen dina får på gången ,-)

Nä, jag ska hålla mig och har förberett morgondagens önskerubrik redan nu ,-)

mossfolk sa...

Mitt favoritrum

Om jag hade obegränsat med tid och pengar skulle det bli en resa till...

Om jag vunnit miljonen på lotto skulle jag...

Hur det kom sig att jag började samla på inköpslistor

Hur det kom sig att jag började samla på fönster

Det här skulle jag aldrig kunnat tänka mig att göra för trettio år sedan

Så här börjar och avslutar jag ett telefonsamtal