måndag 4 juli 2011

"Men varför åkte vi inte dit ...!"



Igår var det auktion i närbelägna Heberg, ja, det var där jag i vintras ropade in den där vackra byrån, för att inte tala om vägguret - det som inte fungerar -, utan alltid visar på "klockan 06.00".

Och jo, vi hade planer på att även igår ta bilen och susa iväg för att vara med vid utropen, men med 25 graders fuktig värme och att tänka sig att tillbringa enda lediga dagen i en stor lagerlokal .., nätack.

Men åååå, det är precis vad vi skulle ha gjort!

Det mesta gick för en billig penning, utom Lisa Larssons "Pippi-Långstrumpfigur".

Den här soffan t.ex., vilket pris tror ni att den betingade?

Jo, 350 kronor.

Och den vackra skålen "Argenta" som jag föll för .., den blev inte heller dyr.

4 kommentarer:

Leina sa...

Suck!! Jag vill oxå på auktion.... Det är så kul...

Gunnel sa...

Verkar som om det var bra "auktionsväder", åtminstone för köparna. Visst är det kul med auktioner. Alltid hittar man nåt man bara måste ha.

Elisabet. sa...

leina: ja, det är så himla kul! Nästa omgång är den 24:e juli ,-)

Gunnel: det blev tvärtemot vad jag hade förväntat mig! Å, så jag ångrar att vi inte åkte dit!

Leina sa...

Om inte mamma hade kommit den 25:e så kanske, kanske jag hade besökt er... Men nu kommer lilla mor... =D