tisdag 5 juli 2011

Klockan sex ...



... lämnar jag sängvärmen.

Då har jag varit vaken i en timmes tid och bland annat lyssnat till en intressant reflektion över filmen True Grit med John Wayne och jag har konstaterat att det inte regnar och att det nog blir en skön moppetur till jobbet.

Kvar i sängen ligger matteläraren pv och sover.

Ack, att man hade ett sommarlov! tänker jag.

Och när jag redan har varit i farten en timme eller två, lär han sitta ute på altanen och läsa GP.

Och småprata med pElle och sigge nilsson.

Själv har jag nio arbetsdagar kvar till min ledighet.

Men sen .., stundar nio dagar i f r i h e t.

2 kommentarer:

SoF sa...

Hihi - tack för kommentaren om "Gamla Bettan"-inlägget.

Å vem tror du att jag tänkte på när jag fotograferade det?
Ja just det, dig!

Varma och molniga hälsningar.

Inkan© sa...

Ser skönt ute därute på altanen...
Snart är det din tur.
Hoppas du har hjälm på dig när du kör moppen - och håller fartgränsen:)

Skön fortsatt sommar Elisabet!