måndag 26 september 2011

Herr Grovens och jag ...


Och så tar jag moppen och kör till Heberg, till den stora byggnaden där auktionerna håller hus.
Det är ju där - fast via nätet -, som jag har köpt tavlan, den som jag inte alls ville ha.

Auktionsförrättaren ler stort när jag berättar om misstaget, att jag bara råkat klicka på fel nummer .., ja, att det var tavlan av Sven Ljungberg som var målet.

"Ja, men den här är rätt fin ...", säger han leende.


På tavlans baksida finns information om konstnären, herr Harald Grovens.



Född i Melbourne, Australien, år 1917.

Plötsligt börjar jag nästan (men bara nästan ...) fatta tycke för tavlan och tro det eller ej, men nu hänger den i lillhallen, den mellan vardagsrummet och köket.

Så slutade mitt äventyr med mr Harald Grovens.

2 kommentarer:

SoF sa...

Jag tyckte om den på direkten. :)
(men motivet var ju l i t e annorlunda, jämfört med den du ville ha - egentligen)

Glada hälsningar!

Mian sa...

Ha! Du kommer att gilla den mer och mer :-)