onsdag 9 maj 2012

Dagens fönster ...

Det här med fönsterleveranser, det går verkligen i vågor!
Ibland kommer inget alls .,. andra dagar tjoppar det till inkorgen och då är det som en tsunami av fönster och jag sitter och ler och blir så himla glad!

Nu är det annannan i Portugal som har varit ute - inte med en liten håv - utan mer som med en trål!
Mängder med fönster i ett svep och det här var ett av dem och är det inte härligt, så säg!

Så här skriver hon:
"Portos äldsta garnaffär med stans äldsta garnaffärsbiträden. Eget ullgarn av utmärkt kvalitet."
 
Titta på farbrorn längst till höger på bilden! 
Och titta på de något annorlunda "pelarna" med blommor på!

Fönsterfångardamen är sprungen ur den skånska myllan,  men bor i Porto där hon idkar nån slags forskning eller är forskningsledare, jag har aldrig fått riktigt kläm på hur det är.

Jag tycker så oerhört mycket om hennes sätt att skriva och när hon har varit hemma på besök hos sin far, då är det mycket om just Skåne och det skrivs med en sån innerlig ömhet och ändå så ..., "sett utifrån",

Det märks att hon i sitt yrke måste vara objektiv.

Idag träffade jag henne för allra första gången.
Nej, inte på riktigt, men ändå, nästan så att det kändes så.

Här är hon!


1 kommentar:

Ulrika sa...

DET var ett fönster i min smak. =)