måndag 7 maj 2012

DBIV för äldsta dottern ...

Marias glädje ....


Dom var ett gäng som höll ihop under tonårstiden i Malå .., och nu, när alla närmar sig eller redan har fyllt fyrtio och har blivit föräldrar och har tonårsbarn eller småttingar och bor på olika ställen .., några i Umeå, några i Stockholm, nån i Skellefteå och nån i Umeå .., så träffas man återigen.

Minst en gång per år!

Och allt blir nästan som förr!

Några av dem var dessutom lekkamrater .., som tvåa från vänster i raden längst ner, syns Malin.
 Hon och Maria är födda med bara någon dags mellanrum, bodde i närheten av varandra och håller ännu kontakten! Ännu trettio år senare kommer jag ihåg familjens telefonnummer.

Sååå många kvällar som jag ringde dit och bad dem skicka hem Maria och senare även AP som lekte med Malins lillasyster.

Malins farfar Ragnar hade traktor och brukade skotta snö på vår infart, då, när det hade kommit riktigt våldsamma mängder. Ragnar satt ofta vid vårt matbord när jag växte upp .., där satt han och pappa och pratade älg, - eller harjakt eller hur en bra stövare skulle vara beskaffad.

Mannen som pekar mot fotografen, hans mor var lärare i tyska när jag gick i högstadiet. Hon chockade oss alla genom att enbart prata tyska på lektionerna och jag minns hur häpna vi var!



Inga kommentarer: