fredag 11 maj 2012

Halleluja-moment!

I nästan hela mitt liv har jag haft hundar runt omkring mig!
Så gott som alla har fällt hår, men den som utan tvekan fällde mest, var en gul labrador, vid namn "Labbe".

Ja, det vill säga, tills harry kom in i bilden!
Det går inte i ord att beskriva hur han har fällt  d r i v o r  med svart hår och vi har ryktat och haft oss och det har inte spelat nån roll alls.

Tills idag.
Då köpte jag nämligen den här ryktan som var dyr som skrutt - 495 kronor -, men ni skulle bara ha sett hur mycket hår som följde med när man hade dragit ett par varv!!!
Obeskrivligt, var det!!

Och när harry var färdigryktad, tog jag mig an pElle och då hade jag kunnat karda ull till ett par vantar .., så mycket underhår fick jag bort!

Expediten i djuraffären skröt så otroligt om den här mackapären och jag tänkte .., ja, ja .., hon har själv hästar och använder den till såväl hästen som hunden och lovorden haglade!

Oj, så rätt hon hade!!

13 kommentarer:

Christina sa...

Jag har inte just den kardan, men en annan som fungerar lika häpnadsväckande.
Här är det Poppan som fäller kilovis så kardan är guld värd!

Ruta Ett sa...

En sån har jag till Shiva också och den är superbra!! Furminator, tror jag den heter.
Jag köpte den efter att ha sett en video om den på Youtube!!

Elisabet. sa...

Christina och Ruta Ett: nej, den såg jag i affären, Furminator, den här heter ...Fool One, ja, nånting sånt. Det är på franska!
Jag ryktade sigge för en stund sedan, jag ljuger inte .., det blev hår över som till ett fågelbo!!

anna of sweden sa...

Åh, en sådan måste jag nog också investera i. Och sedan kan jag också karda ull och sticka vantar.

Elisabet. sa...

anna of sweden: det är den mest makalösa rykta jag testat! Jag ska ta en bild på tovan som blev efter ett par minuters ryktande av sigge!

Båthuspernilla sa...

Fast om man har labrador och ska ställa ut den ska man inte använda den. Det fick min mor erfara när hennes labbekille åkte ut ur ringen med en kommentar om tunn underull. Hon som bara försökt snygga till honom genom att karda honom kvällen innan. *fniss*

Tur att hundens huvudsyssla är att vara sällskapsdjur, inte utställningschampion. :-)

Elisabet. sa...

Båthuspernilla: haha .., och jag tror att sigge minskade ett halvkilo i vikt efter ryktningen ,-)

Ruta Ett sa...

Gillar Pelle och Sigge att bli ryktade? Shiva avskyr det och jag måste hålla fast henne.

Elisabet. sa...

Ruta Ett: å, dom blir alldeles till sig! På ett positivt sätt, alltså,-)

mossfolk sa...

Åh en sådan skulle verkligen verkligen behövas här! Alldeles särskilt på Chipper. Men 495 kronor...

Eva i Tyresö sa...

Du borde ju ha fått din gratis eftersom du lanserar den så bra.
Kram från en som inget djur har att rykta...

Elisabet. sa...

Mossfolk och Eva: nu visste jag ju inte HUR bra den var, men jag ska gärna ställa upp i den reklamen ,-)

Ulrika sa...

Tack för tipset! Här är en till vovve som fäller nåt förskräckligt. Och katterna älskar att bli ompysslade så, så en sån där ska jag nog investera i!