måndag 14 maj 2012


Det som gjorde oss glada under veckan som gick ...

Jominsann, jag var så trött och slut på efter jobbarhelgen att jag inte ens kom ihåg det här inlägget, men nu hojtar jag!

Ni som vill vara med och berätta om det som gjorde dig/er extraglad under veckan som gick, mejla då glädjen till bisse151@gmail.com - har ni bild, så jättegärna! - har ni ingen, så går det bra det med.

Ni har till i morgonkväll på er.

Något som gjorde mig glad i veckan, det var det här bordet.
Vår altan är nämligen väldigt stor och vid - den byggdes för att användas som dansbana när pv firade sin 50-årsdag - och jag har alltid känt att det nästan är som lite öde på altanen.

Så kom pv hem med två stolar från auktionen (dom på bilden) och jag tänkte att man kan ju göra fler sittgrupper där ute .., men då skulle man ha en bänk att ställa blommor/kryddväxter på, så där så att det blir ombonat.

Döm om min förvåning när pv av skärpvirke - hittat i fabrikör Johanssons container - tvärbygger en bänk, eller ett litet bord och det blir alldeles perfekt, där ska det få bli lavendel och timjan och lite annat och så kan man sitta där och dricka förmiddagskaffe!

Tänk, så fint när träet "grånat" och blivit så där som stolarna i kulören!

D e t, bordet, blev till stor glädje för mig!


7 kommentarer:

SoF sa...

Så bra!
Men nu kan han väl ändå inte (återigen) ha använt Pythagoras sats!? ;)

Varma halvtomhalvt-storm-hälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: haha .. ja, inte vet jag, men det tror jag inte ,-)

Evas blogg sa...

Men vilket fint bord! Och vad han är händig pv.

Rexxie sa...

Men...får man verkligen ta saker ur någon annans container???

Elisabet. sa...

SoF: nej, det hade han inte ,-)

Eva: ja, det hade jag ingen aning om!

Rexxie: absolut, om man frågar först och det gjorde han också. Allt i containern ska slängas eller köras bort, så det var fritt fram.

Mian sa...

Jättesnyggt och praktiskt bord!

Elisabet. sa...

Mian: visst blev det!!!