onsdag 16 maj 2012

"När kommer du husse ...!"

Helt obegripligt - eller inte - är det, men harry har en slags inre radar, så han vet precis när husse ska komma hem! Javisst, det är väl inte konstigt, han kommer kanske hem vid samma tid? kanske ni tänker.

Men så är det inte.
Igårkväll hade husse körövning och i vanliga fall är han hemma vid fem-sextiden .., nu skulle det bli vid kanske halv tio?

Harry väntade och väntade. 
Två minuter innan husse cyklade upp på infarten, skuttade harry ner från soffan och sprang i raketfart mot ytterdörren .., och så ut på gården och mot garaget/uppfarten och se .., där kom mycket riktigt husse efter någon minut .., cyklande och aningen trött.

Glädjen var obeskrivlig!
Ingen är nämligen så älskad som husse, ja, av harry, alltså.
Och inte undra på det .., nu stiger pv upp en halvtimme tidigare var morgon och tar harry på Kvarntorpsrundan - han som är husse cyklar längs steniga hedstigen - och harry springer före och ibland efter och sträääääcker ut och kommer sedan - nöjd och glad - uppskuttande till matte i sängkammaren, kurar ihop sig och sover en stund till!

10 kommentarer:

Mian sa...

Alice hör Jans bil på en halv kilometers avstånd - magiskt!

Anonym sa...

Ett växttips till för din dunge: Krolliljor. Frösår sig själv även om det ar några år innan de vuxit till sig. Höga och sirliga, ganska tidig blomning.Försommaren här hos mig. ellem

Ulrika sa...

Gullevovven!
Max står också så där och väntar på avgudad husse. :-)

Christina sa...

Det låter som snyggingen Harry har ett förträffligt hundliv :-)
Att hundar har en inre radar, det är jag övertygad om. Tankeläsare är somliga också, jag behöver bara tänka 'kloklippning' och Gaia byter rum.

Jessica sa...

Vad gullig han är, harry!

Vår förra katt låg för det mesta och sov på vår säng då jag inte var hemma, men ca 15 sekunder innan jag kom så hoppade hon ner från sängen och sprang fram till dörren och mötte mig, oavsett vilken tid.
Faschinerande.

Måste bara fråga, vilken tid kliver PV upp på morgonen? För visst cyklar han hela vägen till sitt jobb också? :)

Mysigt att få hoppa upp hos matte och sova en stund efter morgonturen.

Rexxie sa...

...eller varför inte schackrutiga kungsängsliljor (fast det kanske inte är tillräckligt fuktigt hos er???)

mossfolk sa...

Haha och jag minns att jag bara behövde tänka "dags att bada" för att Lurvig skulle smyga undan förfärligt slokörat :)

Men gulliga gulliga Harry! Det är helt ofattbart vilken koll de har, fyrbeningarna.

Elisabet. sa...

Mian: ja, det måste vara nån slags radar, det är jag förvissad om!

ellem: krolliljor är pv:s glädje, men inte min .., inte orangefärgade i alla fall ,-)

Ulrika: se där!
christina: det är likadant här .., han är hysteriskt rädd om framtassarna, jag fixar inte att klippa dem längre!

Jessica: han kliver upp halv fem, fikar först och sen iväg med harry .,. sex cyklar han iväg till stan!

Rexxie: ja, jag köpte såna häromåret, men dom har försvunnit - eller har jag missat dem och trott att det varit ogräs - innan blomningen!

mossfolk: precis .,.så var min cocker också!

Anonym sa...

Krolliljor är inte orangefärgade!!
De är vita eller vinröda. Och liksom vrängda ut och in.Googla får du se dem. ellem

Elisabet. sa...

ellem: ,-)
Nu kom det minsann ett utropstecken ,-)

Ja, men DÅ kan jag nog tänka mig .., vita, jo!