lördag 19 maj 2012

Till brudparet ....

Idag är det allltså den dagen som mossfolk ska minnas i hela sitt liv.

Idag gifter hon sig med mannen som i bloggen kallas för "sambon" och som hädanefter blir "maken".

Ååå, du kära mossfolk, vad jag önskar er lycka till!

Och var gång jag passerar rabatten mot söder och ser liljekonvaljerna (ännu outslagna), så tänker jag på att nu är det nära .., ja, vi har ju minsann kunnat följa din något hetsiga jakt på just konvaljer.

Här kommer ett stort och varmt grattis till er båda härifrån!

Hoppas att ni får en helt underbar bröllopsdag!

(Det torde väl lätt som en plätt platsa under "det bästa som hände i veckan" ,-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad roligt!!! trots att vi inte känner varandra mossfolk och jag, så STORT LYCKA TILL!!!! Åsa

Anonym sa...

Vi tackar för det fina kortet. Och för dina lyckönskningar. Och som du skrev; det här kommer nog att kvala in som det absolut bästa som hänt, även om jag vill tillägga att det nog inte begränsas till det bästa enbart för den HÄR veckan. Liljekonvalj är dessutom en blomma jag kommer att minnas...varje vår framöver.

//snart före detta Sambon.

Cecilia N sa...

Å kära hjärtanes! Har "långt fram i framtiden" redan hänt?!

"Sen i sommar" var ungefär min tidsplanering för det där, men vi har ju knappt hunnit få löv på björkarna.

Jättegrattis!
(Upprepas på rätt blogg också.)