torsdag 17 maj 2012

Inte ledig dag ...

Om man har glömt att köpa hem bröd och inte kollat så att det finns bakpulver i skåpet, då kan man ju börja fundera på att åka och handla lite av den varan.

I alla fall bröd.

Det är hällregn ute och jag säger till pv att "ja, jag tar moppen och kör till Slöinge, ingen annan har ju öppet ..", och då tittar han så snällt på sin sambo och säger "nej, men inte kan du köra moppe i det här vädret ., ta bilen!"

Se där!
Det funkade ,-)

Och jag slänger på mig anoraken och så iväg och bageriet är verkligen öppet ("när vi ändå bakar, så kan vi ju ha dörren öppen!" förklarar bagerskan) och där utanför, på trädgårdssoffan, ligger grannkatten Måns som påminner om Gunnars katt Vira ..., och jag velar lite mellan olika brödsorter, allt medan bagerskans dotter står vid disken och säger ..."men maaaaamma, jag vill ha frukost nu!!", eller .."mamma, kan vi inte köpa en kattunge, du vet ...?", men då är jag redan på väg till bilen.

Det regnar hela vägen hem.
Mest regnar det i Ugglarp; då får jag ha vindrutetorkarna på maxfart.


Inga kommentarer: