måndag 25 juni 2012

Anne i Mantorp berättar om sin glädje ...

Hej på dej Elisabet!

Som jag klurat över vad som var det bästa i veckan, men så nu på morgonen när jag serverade min
katt Morris frukost så kom jag på det.


Så här ser det ut i det gula huset; pElle äter ur skålen, de övriga från fat.
Det bästa i veckan är att jag äntligen begripit att han inte gillar att äta sin mat i små skålar utan vill
ha den serverad på fat.

Att jag har varit så korkad och inte begripit tidigare varför han inte ätit sin
mat fast han varit hungrig är nästintill oförlåtligt.

Det är ju självklart att det inte är så lätt att få ner ett runt och brett ansikte i en liten skål.
Fast bättre sent än aldrig och det är ju inte så att han inte haft smaskigt torrfoder också att äta.

Anne och Morris i Mantorp.

3 kommentarer:

ab sa...

Men öh. Med risk att göra mig himla impopulär, nu börjar all lycka nästan stå mig upp i halsen här. Själv har jag ont i håret och huvet och det regnar, så det så.

Elisabet. sa...

ab: då ska du nog inte titta in mera, för det kommer fler av den varan ,-)
God bättring önskar jag dig!

Ulrika sa...

ab - det är ju bara att låta bli att läsa...