tisdag 26 juni 2012

Eftermiddag ...


Och jag gör inte så mycket.
Maria har plockat bort och gjort fint i huset innan hon åkte norrut, till trakten av Varberg, för att hälsa på en högt älskad f.d. arbetskamrat och jag bara gapar när jag kommer hem!

Så fint!

Och det doftar Äldsta Dotter i hallen.
Hennes parfym, förstås.

Så jag ordnar med kaffe och macka och sätter mig på altanen och bläddrar i boken "Haver du sett Haverdal" som jag köpte på jobbet idag och där finns ett helt uppslag med med familjen Koch som nu är andra generationen butiksägare och hela boken är vacker .., där finns mängder med blombilder och berättelser om stenbrytningen i just Haverdal och om fisket och det hårda arbetet överlag.

Sen tar jag mig en titt på jordgubbspyramiden som snart svämmar över av gröna gubbar!
Detta blev verkligen succé!

Och i vinter kommer vi att kunna äta pl.marm.-12, det dignar av det som ska bli plommon i trädet där jag hänger tvätt och några få körsbär får vi kanske, men inte många.

Sist av allt ringer pv och säger att han är i trakten av Landskrona och det tar förstås tid att köra med husvagn och han ber att jag ska plocka undan lite på gården, ja, så han kan köra upp vagnen, men det är redan gjort.

Ikväll ska den - vagnen -, dammsugas och vaskas och göras fin inför mågens ankomst.

2 kommentarer:

SoF sa...

Vilket fint bildcollage Elisabet!
Bra jobbat. :)

Varma efter-ett-kraftigt-åskväder-hälsningar!

Elisabet. sa...

SoF: ,-)

Tack du .., det var snällt av dig! '
Jag höll på att skriva Trevlig Helg, för jag är alldels dygnsvill.