söndag 24 juni 2012

Det här gjorde mig - elisabet - glad ...

Att pv är sommarlovsledig och tar tag i en massa saker som vi pratat om, det har gjort mig så glad.
På bilden sitter han i soffan Ektorp och inväntar kvartsfinalmatchen mellan England och Italien. 
Vi håller på England.
"Hundra procent på England, där råder ingen tvekan!" säger pv.

Han har skrapat och målat sängkammardörren, och Ikeabordet som tidigare varit träfärgat, det har nu blivit vitt och fint - nu, när vitt är nästan ute - men det är ju så det är, jag hakar på ett par år efter alla andra ,-)

Att jag idag i affären mötte lilla Molly (hon som förärat mig en teckning, den ni ser vid den rosa pilen) och fick ge henne min lilla tavla; ett fotografi där harry möter sigge nilsson ute på promenad och lite text till, det gjorde mig också så himla glad och allra mest  - tacksam -, för att det här - ofta tunga och ganska tuffa yrket -  ibland ger så otroligt mycket.

Ännu ett glädjeämne: på midsommaraftonen - kl. 22.05 - kom ett sms-meddelande till min mobil.
Meddelandet var tretton rader långt och fyllde mitt hjärta med sån oändlig värme!
T a c k! till avsändaren, säger jag.

Det är inte ofta (läs: nästan aldrig!) som jag vinner över sonen i Rumble.
Men nu hände det.
S t o r   glädje!

Att EM i fotboll nu närmar sig slutet, har också bidragit till min glädje, men inte för att det snart är slut, utan för att det bara blir mer och mer spännande!

Och natten mot idag kommer äldsta dottern och Emil för att tillbringa ett par dagar i landet Halland, då Emma är här på ett fotbollsläger.
Den glädjen handlar mer om förväntasglädje, men det räknas väl också?

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag älskar vitt - om det är "inne" eller inte struntar jag i.
Fiiint har ni det!

mossfolk sa...

Ja här är en till som gillar vitt.

Och bestämt hejar vi på England också. Ja jag frågade precis:
"Vilka hejar vi på?"
Och maken svarade utan tvekan:
"England alla dar i veckan".

Själv har jag då rakt ingen koll, men VI hejar alltså på England ;)

Jessica sa...

Vi har likadana soffor och vårt bord från Ikea, exakt samma som ert, är vitmålat sedan några år tillbaka.
Nu har det fått flytta upp till övervåningen där vi har en Beige Ektorpsoffa :)

Härligt att få vinna över sonen ;)

Elisabet. sa...

Ulrika: fast jag längtar efter lite starka färger .., det ska nog komma ,-)

mossfolk: ja, nu är det inte länge kvar tills det börjar ...!

Jessica: det var ju hos dig jag såg att ni målat det vitt .., och det blev jättebra, tycker jag! Stackars pv .. han har haft det sjåigt med målningen - själv har jag jobbat och bara kommit hem och ramlat ihop i soffan ,-)

Anna-Lena sa...

Ja och här hejar vi förstås på England. Flagga på balkongen och tröja på maken. Go England!

STORARTAT! sa...

Här hejar vi på Italien!!
Forza!!!

Jessica sa...

Han har ju sommarlov och det har ju inte du, så det låter som ett perfekt arbetsupplägg ;)

Det blev kanonfint med bordet i vilket fall!
(Och jag struntar i att vitt börjar bli "ute", jag tycker det är fint!)