lördag 30 juni 2012

Fem upphittade inköpslistor ...

En 70-talist tror jag. 
Bråttom har hon. 

Och här är det Ordning & Reda som gäller.
Pilar tycker vi om .., båda två.
27 sek .., 18 sek .., ovanligt att se sånt på inköpslistor.
Kanske någon som arbetar på bank?


Kallelsen till käkkirurgen gäller en patient född 1904.
Men texten tillhör någon mycket yngre?
Barnbarnsbarn?
Hemtjänstpersonal som rivit av en bit bara och skrivit vad som skulle handlas hem?

Den här listan ger mig nästan - magont.
En äldre människa som vill ha koll på pengarna.
En kvinna, tror jag.

Och detta måste väl ändå vara en smålänning som ska till att handla ...?

8 kommentarer:

Mian sa...

"1 påse ost (billig, smaklös)"
Intressant varför man väljer att köpa nåt smaklöst!

Elisabet. sa...

Mian: jag tänkte samma sak .., kanske ska hon bara ha det att strö över tacoinnehållet ??
Och så ler jag åt att det är påbörjat med 400 g, men sen ändrat till 0.4 - 0-5 kg ,-)

Kattis sa...

Vilka höjdarlistor du bjuder på idag! :)

Elisabet. sa...

Kattis: vi har många turister i butiken nu och listorna blir helt klart lite ..annorlunda ,-)

Anonym sa...

1. yepp, så där ser det ut när sjuttiotalisten jag skriver ungefär, bråttom har jag också

2. nån har skickat en familjemedlem som inte brukar handla och så har nån kontrollbehov

3. 1904?? på det etthundraåttonde?

4 ?

4 det ska bli taco till en trave ungar av kanske ovisst antal, som häver i sig maten utan att känna efter något annat än att osten inte är för stark

Vonkis sa...

Det där med osten fick mig att tänka på en tjej som bodde i samma korridor som mig. Hon tyckte att hushållsosten var för stark i smaken .-)

Elisabet. sa...

Anonym: hahaha ..., tack för dagens gapskratt! Det är ju självklart en åttaåring som ska till käkkirurgen! Då är det nog mamma eller pappa som skrivit inköpslistan (namnen var på modernt vis så gammalmodiga ..,-).

Vonkis: ja,då är det illa ,-)

annannan sa...

Jamen, anonym det är ju jag det, som tydligen klickade fel.