söndag 8 juli 2012


Dagens Sommarpratare .... 

... är Klara och Johanna Söderberg, två unga artister, helt okända för mig.

Gårdagens var Petter Stordalen, norsk hotellägare i den större klassen.
Jag lyssnade på drygt halva programmet innan det var dags att ge sig av till affären och besvikelsen var stor .., jo, jag hade verkligen sett fram emot det här programmet.

Men är man själv noll intresserad av karriär och pengar (förutom att klara sig för dagen och lite till), blir ett program som är bräddfyllt av just detta, inte särskilt upphetsande, därmed inte sagt att det är dåligt.

Man har bara helt olika infallsvinklar till detta med karriär.

När jag sedan - vanvettigt slut på - gjorde kväll vid halvelva igår, lyssnade jag till resten av programmet.

Då ändrade det helt karaktär .., då blev det mer personligt och då tyckte jag att det var  b r a.
Eller i alla fall intressant.

Nu ..., har jag siktet inställt på den fjortonde juli!

9 kommentarer:

Lisbeth på Tankevågor sa...

Jag har siktat in mig på dagen efter den 15 juli. Älskar hans röst.

Moster Mjölgumpa sa...

Då tycker jag att du ska ta och lyssna på dessa tjejer när de sjunger. De är helt fantastiska. De kallar sig First Aid Kit och jag funderar starkt på att köpa biljetter till deras spelning i Köpenhamn i höst.

qi sa...

Håller med moster M! Jag ska definitivt lyssna!

Ruta Ett sa...

Håller också med! Jag gillar dem starkt!!

Turtlan sa...

De är jättebra! Sök o lyssna på you tube!
Låtarna Blue, Emmylou, och Lions roar är några favoriter.

De var med på Skavlan en gång. Det var då jag hörde de första gången.

Jag skulle gärna lyssna på dem live!

Steel City Anna sa...

Tack för alla tips, jag hoppas programmen ligger kvar ett tag!

Elisabet. sa...

Till er alla: jag ska lyssna ikväll och nu ska jag minsann kolla vem som pratar dagen efter bagarmannen ,-)

Bloggblad sa...

Jag hinner ju för sjutton inte lyssna på dem... har lyssnat på två halva medan jag har strukit bara.

Bloggblad sa...

Fast... två unga artister... där kommer mina fördomar fram, oftast blir det mest "å så har jag gjort det... å så har jag varit där... å så har jag träffat den... "